Hogyan tervezek előre úgy, hogy maradjon időm magamra is?
Nem is olyan időigényes, mint gondolnád!

Ahogy azt már az előző bejegyzésben is kifejtettem Nektek, szerintem a fordulópontoknak, mérföldköveknek nagy szerepük is lehet a mindennapok között. Egyszerűen csak tökéletesek arra a célra, hogy időkeretet adjunk magunknak egy feladat elvégzésére (vagy bármi egyébre).

Eddig már felállítottuk az éves céljainkat, amiket kisebb, negyedéves célokra bontottunk, illetve megalkottuk az ehhez hozzásegítő szokásaink listáját. Ha lemaradtál az előző bejegyzésről, kattints ide és tervezd meg te is az évedet!

all_time_blog_head_1_1.png

Ebben a bejegyzésben azt mutatom meg Nektek, hogy én hogyan szoktam ezt havi szintre lebontani, illetve hogyan állítok össze egy-egy hónapra való teendő-listát és minden fontos dolgot. Jellemzően ezt az előző hónap utolsó pár napjában szoktam elkezdeni, és van, hogy egyben, de az is megesik, hogy apránként szedem össze a számomra szükséges információ morzsákat. Lényeg, hogy összeálljon a kép, pontosan követendő recept nincsen. :)

1. Az elmúlt hónap áttekintése

- hogyan haladtam az adott hónapra kitűzött céljaimmal? 
- sikerült elérnem, amit szerettem volna?
- maradt hátra feladatom?
- miben szeretnék még fejlődni?

Nagyjából ezeket, vagy ilyesfajta kérdéseket teszek fel magamnak (és természetesen meg is válaszolom őket). Ez megalapozza a hangulatot ahhoz, hogy az aprócska győzelmek miatt pozitív hangulatban tudd megtervezni a következő hónapodat. Mivel kis lépéseket teszünk, így ezek teljesíthetőek - és érezzük is általuk, hogy haladunk szépen, lassan (de biztosan!) a kitűzött nagy célunk felé. Mondhatjuk, hogy a havi tervezés és a baby steps módszer mozgásban tart. Olyan, mint egy kedves jóbarát. A kulcs az, hogy ne akard kettesével, hármasával szedni a lépcsőket a siker felé, mert egy idő után elérsz egy ponthoz, amit nem tudsz meglépni. Csak szépen, lassan, tudatosan építkezzünk!

 

2. A következő hónap körvonalazása

- időkeretet adunk magunknak: egy hónap
- teljesítendő feladatot adunk magunknak
- kis, teljesíthető célokat választunk, amelyek fenntartják a motivációs szintünket
- habit trackerek: a célok függvényében állítunk havi tevékenység-mérőt - mi az, ami segít? 
- mérhetővé tesszük a legfontosabb szokásainkat is, amelyekben fejlődni szeretnénk
- ne feledkezzünk meg a személyes célokról sem - a munka nem minden! Ide jön az olvasás, a mozgás, a hobbik, a feltöltődés, kapcsolatok, bármi, ami számodra fontos.

 

3. Részletesebb tervezés

- pénzügyek felvázolása előre az adott hónapra: mire mennyit költhetünk, mit kell hova befizetni, mennyit teszünk félre, van-e nagyobb beruházásra szükség (pl. elromlott a hűtő stb.)
- megnézem mi maradt ki az előző hónapban, majd mérlegelem, hogy tényleg fontos-e: ha igen, beiktatom az adott hónapra, ha nem, törlöm a teendők közül
- én szoktam alkotni egy havi checklistet, amiben benne van minden fontos dolog, aminek amúgy nincsen "határideje", csak illene már megcsinálni (ezt szerintem érdemes hétfőnként/vasárnaponként, ahogy kényelmes, de heti egyszer lecsekkolni) - a Google Keep-ben pl. ki is lehet tűzni felülre :)

Talán ezekkel a dolgokkal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy az előző hónapod legyen élmény, a következő megtervezése pedig a lehető legegyszerűbb.  Kérdezd meg magadtól:
- erre tényleg szükség van?
- akarom ezt?
- megéri vele foglalkozni?
- elveszi mástól az időmet?
- mit tehetek érte?
- hogyan fejlődhetek benne?
Csak olyan dologgal foglalkozz, ami fontos és megéri!

 

Egyébként én nagyon fontosnak tartom azt, hogy ne komplikáljuk túl a dolgokat. Ne tervezzük kiégésig magunkat - különben nem valósítunk meg semmit. A legtöbben úgy gondolják, hogy a tervezés egy extra időigényes feladat és csak a nagyon összeszedett emberek tudják kivitelezni... Őszinte leszek és elárulom, hogy én egy kifejezetten lusta ember vagyok. Szeretem az egyszerű megoldásokat, imádom ha valami minimális erőfeszítéssel jár. Az a kedvencem, ha marad időm magamra, ha nem nyelnek el az elvégzetlen teendők és ha akarok, olvasok 200 oldalt délután vagy csak a falat nézem, ha az esik jól. Ezt viszont csak akkor tudom kivitelezni, ha előre tervezek és látom, hogy haladok szépen lépésről lépésre. Különben az életem végéig halogatnék mindent és sajnálnám magam, hogy egyáltalán nem vagyok eredményes vagy nem mernék belevágni semmibe, mert "túl nagy falat". Vagy csal túl melós lenne. Így csak kicsit melós ;)

És ne felejtsd el, ahogy azt már a globálisabb goal setting postomban is írtam: a jelenlegi saját magadhoz tervezz, ne pedig ahhoz, amilyen lenni szeretnél - leszel majd olyan is, de ez még csak az út odáig, amit csak a mostani éned tud kitaposni. Az ember folyamatosan fejlődik, nem pedig egyik pillanatról a másikra ugrik egyet/lép szintet.

 

Ezer puszi,

www.girlboss.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://girlboss.blog.hu/api/trackback/id/tr1916394704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Be Your Own #Girlboss!

Friss topikok

süti beállítások módosítása